torsdag 30. oktober 2008

Kosthold og fysisk aktivitet.

Jeg synes det arbeidet de gjør på den skolen jeg jobber på er bra.
De er en godtefri skole, og de lærer da barna at de
skal spise sunt, de skal ikke spise godterier og slike
ting på skolen, det hører til på lørdagene.
De eldre lager også mat på kjøkkenet, og det er selvfølgelig
sunn mat, og de lærer da om hva som er sunt, hva som er
usunt, hva de bør/ikke bør spise osv.
Jeg jobber nå i 1 klasse, og der har de ikke gym enda, noe
jeg synes
er litt trist da jeg synes at de også skal ha gym helt fra de
begynner på skolen,
de gjør seg vant med det, og når man er i den alderen så liker
man å bevege på seg,
hvorfor ikke bruke den energien man har på noe som gjør deg sterkere
f.eks.
Gymlærere vet jo hva man skal trene for at man skal bli sterkere, det trenger
ikke være avanserte ting, men bevegelse og fysisk aktivitet.
Ellers er elevene veldig mye ute på sfo, og har faste turdager, og har tilgang
på tennis. :-)

2 kommentarer:

Jørgen sa...

bra tekst, men vanskelig å lese:P

stian sa...

fin blogg<3