torsdag 25. september 2008

Aktivitetsdag 24.09.08

Vi har i det siste planlagt i grupper en aktivitet som
vi skulle planlegge og gjennomføre.
Vi skulle egentlig gjennomføre den i går på Kalvøya,
men jeg var syk, så derfor skal jeg i stedet for å vurdere
åssen det gikk, og beskrive aktiviteten og hva som gikk slik
vi hadde håpet osv, skal jeg heller bare forklare og gjennomgå
aktiviteten vår som vi hadde planlagt å gjennomføre igår.

Vi var egentlig en gruppe på 4, men grunnet sykdom og litt
misforståelser var det bare meg og en til igjen på gruppen.
Vi visste vel egentlig ikke helt hva vi skulle velge, så vi valgte
noe enkelt, og noe som pleier å falle i smak hos de fleste, i alle aldre.
Stiv heks.
Det går ut på at vi samler alle som skal være med, og det kan
være fra 10-30 stk ca, også velger man ut én heks (eller flere),
som da skal ta de andre, og da må personen som ble tatt stille
seg rett opp og ned med beina ut, også må en av de andre komme
og krype gjennom beina på personen for å få den fri, og slik fortsetter det.
Også må man unngå å bli tatt.
Dette er en lek som egentlig passer for alle i alle aldre, og det er morsomt,
og fysisk aktivitet.
Og det som er bra å være ute er at man får frisk luft, det er bedre å løpe på
gress, eller i skogen, enn på asfalt. Mye frisk luft reduserer også sykdom.
Det er morsommere å være ute, man kan bruke fantasien, og man blir bare
litt mer leken synes jeg. Får litt mer lyst til å bevege seg og bli med på leken.

Men etter hva jeg skjønte så gikk ikke aktiviteten vår så veldig bra, og det ble
veldig kjedelig, så endte med at gruppen min bestemte seg for å heller få de andre
medelevene til å lage en pyramide, noe som sikkert var litt mer morsomt.

1 kommentar:

Anne Marit sa...

Hei
Synd du ikke fikk deltatt. Å finne gode aktiviteter som fenger er viktig for å lykkes. Da er det viktig å kunne improvisere og finne på noe slik at deltagerne blir motivert for å delta. Håper du få vært med neste gang vi gjør noe lignende.
Lykke til videre.